قانون 37 سیستم آرزوها _ برای برآورده شدن هر آرزو باید درباره ی آن اندیشه ی توانگر داشته باشیم.

اندیشه ی توانگر داشتن ، یعنی رعایت کردن قوانین توانگری.

 

قوانین توانگری خودش مبحث بسیار بزرگ و بی نظیریه که ما اون رو با هم در چند جلسه مرور می کنیم.ما در یادگیری قوانین توانگری از آموزشهای  " کاترین پاندر " استفاده می کنیم . اون که در ابتدا یک منشی بیوه شکست خورده و فقیر بود و حتی از پس مخارج کودک خودش هم بر نمی اومد،امروز یکی از شفاده های بزرگ به حساب می آد و یک توانگر واقعی محسوب میشه!

 اون بعد از سالها تجربه ی شکست، بی پولی و بدبختی ،از دست دادن همسر ، تحمل بیماری افسردگی و به قول خودش گذروندن سالهای بی برکتی که گویا همه ی دنیا بر ضد اون بودند، با این دروس آشنا میشه .اون با عمل کردن به این شیوه، زندگیش رو دگرگون میکنه. و بعد از اون عمرش رو برای آموزش این شیوه صرف می کنه . امروزه اون رو به عنوان یک دانشمند ذهنی می شناسن که با کلامش و با آموزش این شیوه باعث میشه درهای توانگری به روی آدمها باز بشه! ( اون در واقع به نوعی یک کشیش غیر فرقه ایه که نهضت حقیقت رو آموزش می ده با نام اندیشه ی نو). امروز اون جزو مقامات برجسته ی معنوی آمریکا به حساب می آد و قوانین توانگری اون نه تنها در پنجاه ایالت آمریکا، بلکه در بسیاری از کشورهای دنیا آموزش داده می شه! نام او در موسسه ی بزرگ آمریکا به نام ( who is who ) به نام استاد بزرگ معنوی ثبت شده.

 

_ توانگری چیست؟

هر چیزی که آرزوش رو دارین. هر چیزی که به شما برکت و شادمانی می ده. شفای تن و ذهن و جان.

و کسب ثروت! واژه ی " ثروتمند " به معنای برخورداری از وفور نعمت و همچنین زندگی غنی تر و رضایت بخش تر است.پس میزان آرامش و تندرستی و شادمانی و فراوانی شما، میزان توانگری شما رو نشون می ده.توانگری یعنی فراوانی مال. یعنی هماهنگی. یعنی آرامش ذهن.یعنی تندرستی.

 

  کاترین پاندر در کتاب "قانون توانگری" و "چشم دل بگشا" ، نمونه های زیادی رو مثال می زنه از آدمهایی که مشکلات زناشویی یا مالی یا جسمی یا هر مشکلی رو که در زتدگی داشتند ، با انجام این قوانین حل کردند. پس هر موردی که براتون مهم باشه شامل قوانین توانگری می شه.

 گفتیم که توانگری باعث کسب ثروت هم میشه!بله! کسب ثروت! چه کسی گفته این تمرینات فقط برای کسب آرامش روحیه؟ اگه این تصور رو دارید، همین الان اون رو دور بریزید چون همین باور باعث میشه در برکت و ثروت به روتون بسته بشه!

کاترین پاندر از بازرگانی حرف می زنه که هر وقت از اون می پرسیدند اوضاع چه طوره؟ می گفت: از آسمون برام طلا می باره!  و این کلام اون باعث شده بود به هر کاری که دست می زد، سود فراوانی می کرد. این موضوع اینقدر همه رو شگفت زده کرده بود که در موردش می گفتن : اون کیمیاگره! به هر چی دست بزنه، طلا می شه!

بنابراین در آغاز این مبحث از همه می خوام این گرایش ذهنی رو داشته باشید که با مطالعه و انجام تمرینات این قسمت، از آسمون براتون طلا می باره! پس تکرار کنید :

 

" از آسمان برای من طلا می بارد. از طریق اندیشه ی توانگر، آگاهانه طلایی را که از آسمان می بارد، با تمام وجودم جذب می کنم. هم اکنون ثمرات  طلایی اندیشه ی توانگرم را تجربه می کنم. "

 

 

سوال _ یادگیری قوانین توانگری و ایجاد اندیشه ی توانگر چه منفعتی برای ما داره؟

 

جواب _اگه از روی تعمدی سنجیده، اندیشه ی توانگر رو به کار بگیرید، اشخاص و اماکن و اوضاع و حوادث ، نمی تونند اون کامیابی و توانگری را که مشیت الهی شماست، از شما بگیرند یا آن را باز دارند. در واقع خواهید دید که اشخاص و امور و رویدادهایی که سابقا" بر ضد شما بودند، یا به خدمتتان در می آیند یا از زندگیتان بیرون می روند و جای خودشون رو به اشخاص و رویدادهایی تازه می دهند تا راه کامیابی شما هموار تر بشه و این ها همه ناشی از اندیشه ی توانگرانه است.

 

 

نکته_ امروزه دوره ها و کتابهای متعددی درباره ی کامیابی پیدا میشه .بیشتر اونها یاد می دهند که نخست باید توانگری خود را ، ذهنی، بیافرینید.عمل آفرینش توانگری اگه فقط  به صورت تجسم ذهنی باشه ، ثمرات گذرایی به وجود می آره که در ابتدا براتون هیجان انگیزه اما وقتی ثمرات ناپدید می شن، شما دوباره در ناکامی و ناامیدی فرو می رید  و به خودتون می گید که : " این قانون که موثر نیست و اثر ماندگاری به جا نمی گذاره! "

اما کاترین پاندر" به شیوه ای جدید، اول به ما یاد می ده که موانع روانی رو که در ذهن و اعماق وجودمون درباره ی توانگری داریم، پاک کنیم.بعد پالایش ذهنی و گشودن راه تجلی توانگری رو به ما می آموزه و ساختن پایه ی معنوی برای توانگری و ایجاد خلا در درون و بیرون و ... که در نهایت برای ما یک توانگری ماندگار به ارمغان می آره." پس لطفا" با من همراه بشین تا این قوانین رو با هم مرور کنیم :

 

قانون 1 توانگری _ چشم دل بگشا تا باور کنی که لازم نیست برای طلب توانگری احساس گناه کنی.

خیلی ها دچار این اندیشه هستند که فقر فضیلتی معنوی است و از دیدگاه معنوی، ثروت اندوزی گناهه! اونها در اعماق وجودشون فکر می کنند دنیا بده و پولدار شدن آدم رو از معنویت دور می کنه!

اما این کاملا" اشتباهه! ما در احادیث دینیمون هرگز نداریم که دنیا بده .بلکه اونچه که بده دل بستن به دنیاست. ثروت بد نیست اونچه که بده دل بستن به ثروته.بنابراین برای معنوی بودن لازم نیست که فقیر باشید! به قول پاندر : " فقر گناهه! چون فقر جهنمی زائیده ی کور بودن انسان در برابر نعمات بیکران خدا برای آدمیست! "

خیلی از ما به آمدن منجی اعتقاد داریم. ما مسلمانها، منتظر ظهور حضرت صاحب الزمان ( عج) هستیم. مسیحی ها منتظر ظهور حضرت عیسی هستند و حتی یهودیان هم منتظر یک منجی هستند.اونچه که در همه ی ادیان مشترکه اینه که وقتی منجی می آید ، زمین گنجهای خودش رو بیرون می ریزه و همه ثروتمند می شن! اینقدر که آدمها نمی تونن کسی رو پیدا کنند که بهش چیزی رو ببخشند! ( در این مورد حدیث هم وجود داره. ) خوب! این رو گفتم تا مطمئن بشین ثروتمند بودن گناه نیست و فقر جزو فضایل نیست. ( در غیر این صورت با آمدن منجی همه فقیر می شدند!! )

کاترین پاندر میگه راه توانگر شدن اینه که " چشم دل بگشایی " و باور کنی که توانگری گناه نیست! اون معتقده بیشتر کسانی که دچار مشکلات مالی هستند، درباره ی توانگری مانعی روانی دارند. اونها در اعماق وجودشون معتقدن که توانگر بودن نشانه ی شرارته ! به اونها آموخته اند که هر کس توانگر باشه حتما" شیاده و در هر صورت یک گناهکاره! اون میگه اگه چشم دل باز نکنیم و دست از این اعتقاد مسخره که می گه" فقر فضیلته" بر نداریم،  هرگز نمی تونیم منتظر برآورده شدن آرزوهامون باشیم .

 

بنابراین قانون 38 سیستم آرزوها می گه :

 

قانون 38سیستم آرزوها _ برای به دست آوردن آوردن هر آرزویی که دارید( توانگری) ، نباید از کسب آن احساس گناه داشته باشید.

 

قانون 2 توانگری _ دلیل اصلی این که می خواهید توانگر باشید، این است که باید توانگر باشید!

صرفا" به این دلیل که می توانید کارهای نیک بسیار به انجام برسونید، نخواهید که توانگر بشوید! دلیل اصلی اینکه می خواهیم و می تونیم توانگر بشیم اینه که توانگری حق مسلم ماست!( در قسمت جوهر اصلی آرزو در سیستم آرزوها من دلیلش رو براتون توضیح دادم .)

کتاب مقدس پر از وعده هایی شکوهمند درباره ی توانگری است.این حق انسانه که توانگر و دولتمند و صاحب همه ی نعمتها باشه چون خداوند ما را توانگر می خواهد! زیرا ما خلیفه ی خدا هستیم و توانگری میراث الهی ماست! در کتاب مقدس این وعده ی الهی آمده که : " همه چیز از آن شماست!" و همچنین اومده که : " خدا به موسی گفت خدای خود را به یاد آور زیرا که اوست که به تو قوت می دهد تا توانگری پیدا نمایی!  " بنابراین خداوند ما را توانگر می خواهد.

تمرین _ برای پایدار ساختن این گرایش توانگرانه در ذهنمون ، که خدا به عنوان آفریننده ی این عالم غنی، منشا برکت آدمیست و اراده ی خدا برای ما در این عالم این است که ثروتمند باشیم، کلامی را که خدا به حضرت موسی ( ع) گفت، به خود بگویید : " خدای خود را به یاد می آورم زیرا او است که به من قوت می دهد تا توانگری پیدا کنم. "

 

قانون 3 توانگری _ توانگری را از زندگی معنویتان جدا نکنید!

دلیلی نداره که توانگری رو از زندگی معنوی خودتون جدا کنید!

بیشتر شخصیتهای کتاب مقدس توانگرند یا اینکه هر وقت نیاز ی پیش می اومده، به ثروتهای بیکران دسترسی داشتند.در نخستین کتاب " عهد عتیق"در میان رهبران بزرگ یهود، چهار میلیونر داریم که عبارتند از : ابراهیم و اسحاق و یعقوب و یوسف. ( که بر همه ی آنها سلام باد.) به وضوح در آیاتی به میزان ثروت آنها هم اشاره شده است.

زندگی و تعالیم حضرت عیسی نشون می ده که اون به قوانین توانگری وقوف کامل داشته.بسیاری از معجزات حضرت عیسی، معجزات توانگری بودند.( در لابلای دروس جادوگری، با تحلیل آیات انجیل،به این موضوع زیاد اشاره کرده ایم. )

 کتاب مقدس، سراسر ، سرشار از قوانین توانگری است! کتاب مقدس، نشون می ده که با در پیش گرفتن یک زندگی بخور و نمیر، نه موجب رضای خدا می شید و نه موجب رضای خلق خدا و نه موجب رضای خودتون! پس فراموش نکنیم که زندگی معنوی ما از توانگری جدا نیست!

 در کتاب مقدس داستانهای زیادی درباره ی نان و ماهی ذکر شده.اینها هر دو از شگفت انگیز ترین نمادهای توانگری هستند.نان نمایانگر جوهر کائناته که با اندیشه ها و کلام سرشار از توانگری خود به اون قالب و شکل می بخشیم. ماهی نماد آرمان افزایش است.

در کتاب مقدس بیش از چهار صد بار واژه ی "طلا" ذکر شده ! قران مجید پر از توصیف بهشته که در اون آدمها توانگرانه زندگی می کنند در میان نعمتهای بیکران. پس زندگی معنوی از توانگری جدا نیست!

توانگری برای رشد و کمال معنوی ضرورت داره، زیرا این آزادی و مجال رو به آدم می ده تا بدون دل نگرانی درباره ی امور مالی و درگیریهای زندگی روزمره، متوجه شکوفایی معنوی باشه.

 

قانون 4 توانگری_ خدا رو منشا همه ی برکات و ثروتها بدونید.

لازم نیست فکر کنید که شش روز هفته رو ، باید به تنهایی ، بدوید و فقط روز هفتم به خدا فرصت بدید نشونتون بده که چه می تواند بکند! نه! هر روز هفته و هر لحظه، خدا رو به چشم پدری دولتمند و پر محبت بنگرید که وضع شما رو می فهمه و مراقب همه ی اجزای زندگی شماست!

برکت غنی خدا، از روز ازل پیرامون شما بوده و خواهد بود.منتها باید با این خزانه ی غنی تماس حاصل کرد.ذهنتان حلقه ی اتصال شماست.خداوند تنها چیزی رو به شما می بخشه که با اندیشه ی توانگر اون رو جذبش کنید.

تمرین _ از هم اکنون برای تماس با جوهر غنی جهان پیرامون و جوهر غنی عالم درونتون ندا در دهید که : " از همین لحظه هدایا و عطایای خدا را در درون و پیرامونم بر می انگیزانم و از هر جهت و هر دست، برکت کامرانی و شادمانی و کامیابی راستین به سوی من می آید. "

 

تمرین _ به دعایی که مربوط به مزمور چهل و ششم است ، بیندیشید  که می گوید : " باز بایستید و بدانید که من خدا هستم! " کاترین پاندر در کتابش از زنی صحبت می کنه در موعد پرداخت قسط خونه اش که چهل دلار بوده، یک سنت هم پول نداشته، اون با خودش فکر می کنه باید به کلام خدا عمل کنه! اون مدام با خودش تکرار می کنه که : "خدا الان برای حل مسئله ی من سرگرم بهترین کار خودشه! " ساعتی بعد دوستی به اون مراجعه می کنه و میگه که در خزانه شون ، بیش از مخارجشون پول دارند و تصمیم گرفتند این برکت رو با اون سهیم بشن! جالبه که مبلغ پول دقیقا" چهل دلار بوده! این زن با ادامه دادن توکل به خدا درهای توانگری رو به روی خودش باز کرد.

 

تمرین _در شرایط مختلف می تونین از جملات تاکیدی زیر ، استفاده کنید. جملاتی که تاکید بر این دارند که خداوند منشا رزق و روزی است. می تونید اونها رو به صورت آواز برای خودتون بخونید یا اینکه در سکوت به اونها فکر کنید ( در مراقبه ، که بعدها به درسش می رسیم. ) یا هر وقت یادتون اومد با خودتون تکرارش کنید. جملاتی چون :

_" کفایت ما از خداست " که از دعای ربانی ( متی: 11:6) گرفته شده که می گوید : " نان کفاف ما را امروز به ما بده ."

_ " خداوند شبان من است. محتاج به هیچ چیز نخواهم بود. "( که از مزمور 23 گرفته شده است.)

_ " خدا دوستم دارد.اکنون همه ی موهبتها و عطایای گرانقدر او را می پذیرم. کامیابی شادمانه ام مشیت خداست، این کامرانی به سیمای آرمانهای شکوهمند و ثمرات نیکو هم اکنون پدیدار می شود"

 

هر گاه از خداوند به عنوان تنها منشا برکت رو بتابید و برای توانگری خود به مردمان و شرایط چشم بدوزید، دچار مشکلات مالی می شید! البته مردمان و شرایط و اوضاع می تونند وسایلی باشند تا برکت شما از راه آنها به دستتون برسه اما فقط خدا منشا این برکت است.آگاهی از این امر سبب میشه تا هر گاه وسایل و راههای کسب روزی عوض شدند ناراحت نشید و به عذاب نیفتید. اگه چنین موردی پیش اومد ، شما باید به تنها منشا روزی، یعنی خدا، چشم بدوزید و بگید : " من برای کسب توانگری خود، به انسانها و اوضاع و شرایط متکی نیستم. منشا توانگری من خداست و هم اکنون از راههای ویژه ی خودش، توانگری و برکاتم را ، به من می رساند.

 

بنابراین قانون 39 سیستم آرزوها تاکید داره :

 

قانون39سیستم آرزوها _ تنها آرزویی از طریق سیستم، برآورده میشه که شما خداوند رو منشا برآورده شدن اون آرزو بدونید!

 

نکته _ شاید فکر کنید : " اما من آدمهایی رو می شناسم که خداشناس و معنوی نیستند و روز به روز هم توانگر تر می شن و خدا رو هم منشا رزق و روزی و ثروت خودشون نمی دونند. "

 دوباره به معنی توانگری که در ابتدای این پست نوشته شد رجوع کنید! شاید اونها از نظر مالی توانگر باشند ، اما به یاد داشته باشین که توانگری راستین ، آرامش جان و روح و تندرستی را هم در بر می گیره.آیا ذهن اونها هم آرومه و تن اونها هم سالمه ؟!

نکته _ خیلی از آرزوها رو میشه با جادوی سیاه  هم برآورده کرد اما هر کدوم اونها چیزی و سهمی از آرامش یا سلامتی یا شادابی رو از بین می برند و کارمای سنگینی رو در بر دارند. این همون چیزیه که در قران از اون به عنوان سحر یاد شده و خدا گفته از اون به خداوند پناه ببریم.پس از این طریق هم نمیشه به توانگری راستین رسید.فقط و فقط با انجام "قوانین توانگری" میشه توانگری راستین رو تجربه کرد.

 

نتیجه : خدا تنها منشا روزی و برکت است، نه مردمان و اوضاع و شرایط. این گرایش که پایه و اساس توانگری معنوی است، گرایشی عملی است و کامیابی مالی را هم تضمین می کند.

 

قانون 5 توانگری _ هیچ کس نمی تواند میان من و آنچه که از آن من است بایستد!

اگه ما خداوند رو منشا روزی خودمون بدونیم ، و معتقد باشیم اگه چیزی حق الهی ما باشه و همه ی دنیا بخواهند مانع رسیدن اون به ما بشن، تو این کار موفق نمی شن ( و برعکسش هم صادقه، یعنی اگه خداوند نخواد چیزی به ما برسه اگه همه ی دنیا تلاش کنند نمی تونند اون رو به ما برسونند) بنابراین با تصور این که چیزهایی بین ما و خواسته ی ما قرار گرفته ، ناامید نمیشیم.در این گونه از موارد که دچار این تصور غلط می شید که فردی یا شرایطی بین شما و تحقق آرزوتون ایستاده،و دیگران نمی گذارند که شما به آرزوهاتون برسید، مدام تکرار کنید : " به روشنی می بینم که هیچ کس و هیچ چیز نمی تواند میان من و آنچه که از آن من است، بایستد! "

و تکرار کنید : "من این اندیشه را که حق من می تواند از من مضایقه شود، در ذهن خودم و ذهن دیگران نابود می کنم.همه ی آنچه که شایسته ی خیر و صلاحم است، به سراغم می آید و من با ادراک و بینش روشن به آن خوشامد می گویم. "

و تکرار کنید : "من از توانگری دیگری ایراد نمی گیرم و انتقاد نمی کنم، به خدا چشم می دوزم و هدایت او را می طلبم و توانگر می شوم."

و تکرار کنید : " زندگی و درآمدم نمی تواند محدود باشد. خدای درونم هم اکنون من را از هر گونه محدودیت می رهاند.هم اکنون در ذهنم دولتمندم و توانگریم، متجلی می شود. "

 

خوب! ما توی این پست به اون بخش از قوانین توانگری پرداختیم که به ما یاد می ده تا موانع روانی رو که در ذهن و اعماق وجودمون درباره ی توانگری داریم، پاک کنیم.توی پست بعدی به قوانین عملی تری در رابطه با قوانین توانگری می رسیم. قوانینی که با انجام اونها معجزات شگفت انگیز خداوندی رو در همه ی اجزای زندگیتون مشاهده می کنید! لطفا" باز هم با من همراه باشید!

 

خدایا! یاریمان کن تا اندیشه ای توانگر داشته باشیم! آمین!