ما توی جلسه ی قبل ، از پالایش بیرونی صحبت کردیم که از دو طریق ایجاد نظم و ایجاد خلا به وجود می آد و گفتیم یه پالایش درونی داریم که  به چهار طریق ،از طریق بخشش دشمنان و آزاد گذاشتن دوستان و پالایش زندگی و پالایش ذهن ایجاد میشه.توی جلسه ی قبل ، بخشیدن دشمنان رو با هم مرور کردیم. حالا می ریم سراغ آزاد گذاشتن دوستان.

 

پالایش درونی *****از طریق آزاد گذاشتن دوستان :

 

ما خیلی وقتها راحت دشمنانمون رو می بخشیم اما چهارچنگولی به دوستانمون می چسبیم و می خوایم که اونها رو به شکلی که خودمون می خوایم در بیاریم!قانون توانگری می گه افرادی که ازشون نفرت دارید، ببخشید، اما کسانی رو که دوست دارید، رها کنید! لطفا" اشتباه برداشت نکنید! این به معنی طرد اونها نیست، بلکه به این معنیه که دست از سر عزیزانمون برداریم و بگذاریم پی کار خودشون باشند و به همون شکلی باشند که خودشون دلشون می خواد!

شاید این همون چیزی باشه که مشتاق انجامش نباشیم. شاید احساس می کنیم اونها به تشویق و حمایت و کمک و تفاهم ما، نیاز دارند. اما بهتره فراموش نکنیم که وقتی می خواهیم با ایجاد حس تملک، به اونها کمک کنیم، اونها زیر فشارهای ما اینقدر فرسوده می شوند که دیگه نمی تونند آزادانه ما رو دوست بدارند.تنها حاصل این رابطه، مشکلاتیست که بین شما به وجود می آد.

 

نکته : نگران نباشید! به یاد داشته باشین که از طریق رهایی عاطفی، هرگز چیزی رو که حق الهی شماست، از دست نمی دید. برعکس! اجازه می دین تا موهبت شما به شیوه ای عظیم تر متجلی بشه. افراد سلطه جو و تملک گرا، دارای انواع و اقسام مشکلات می شوند. افرادی هم که اجازه می دهند تا زیر سلطه ی دیگران قرار بگیرند، هم همین طور. بنابراین در پالایش درونی، مهمترین کار پالایش عواطفه از طریق داد و ستد آزادی برای رهایی از شر تملک و تسلط.

 

تمرین : این عبارت رو تکرار کنید : " خدای درونم اکنون مرا از هر گونه وابستگی و دلبستگی به افراد و مکانها و اشیا و موضوعات گذشته یا اکنون می رهاند. خدای درونم اکنون قدرت رهایی بخش من است. " برای اینکه دیگران به شما وابسته نشوند، تکرار کنید : " خدای درونت اکنون تو را از وابستگی و دلبستگی به افراد و مکانها و اشیا و موضوعات گذشته یا اکنون می رهاند. خدای درونت اکنون قدرت رهایی بخش توست. "

 

خود کاترین پاندر میگه به محض تکرار این جملات، چند نفر از زندگیم بیرون رفتند و خودم رو در شرایط تازه و دلپذیری یافتم با آدمهایی که دوست داشتم در زندگیم باشند. اون می گه : " شخص تملک طلب، معمولا" جوهر اندیشه و احساساتش رو بر زندگی دیگری می باراند و خودش را از نظر عاطفی و جسمانی خالی می کند. علایق عاطفی نیرومند ناشی از تملک، معمولا" علت عمده ی بسیاری از مشکلات مالی و تندرستی و اجتماعی است.

 

تمرین : اغلب تکرار کنید : " من هم اکنون از هر کس و هر چه که دیگر جزئی از طرح الهی زندگیم نیست، دست می کشم و دست می شویم. هم اکنون هر کس و هر چیز که دیگر جزئی از طرح الهی زندگیم نیست، از من دست می کشد و دست می شوید . "

 

نکته : پالایش عواطف که از طریق داد و ستد رهایی عاطفی انجام می شه باید دوطرفه توسط شما انجام بشه. کاترین پاندر مثال جالبی در باره ی دوستش می زنه که بعد از چند سالی که از طلاقش گذشته بود، منتظر همسر ایده آلش بود اما با وجود اینکه اون رو یافته بود، مرد به اون پیشنهاد ازدواج نمی داد. کاترین پاندر به اون میگه حتما تو هنوز همسر سابقت رو نبخشیدی یا اون تو رو نبخشیده. دوستش پاسخ می ده که اون همسر قبلیش رو کاملا" بخشیده اما شنیده که اون مرد با وجود اینکه دوباره ازدواج کرده، هنوز با شنیدن نام اون ناراحت میشه.

 کاترین پاندر بهش می گه : هر گونه زنجیر عاطفی مانع تحقق توانگری است. بنابراین از دوستش می خواد بارها در آرامش بنشینه و نام همسر سابقش رو به زبون بیاره و بگه : " خدای درونت مرا می بخشد و آزاد می کند. " با تکرار این جمله، درون همسر سابقش، طلب بخشایش اون رو دریافت می کنه. و بعد از مدتی ، آرزوهای توانگرانه ی دوست پاندر به صورتی شگفت انگیز برآورده می شه.

 

 

پالایش درونی*****از طریق رهایی :

 

برای تحقق هر آرزویی باید از زنجیرهای تملک رها باشید. این رهایی شامل داد و ستد رهایی عاطفی می شه و رهایی از وضعیت دشوار و اوضاع و شرایطی که قادر به حل اون نیستید. این قانون جزو سیستم آرزوها هم هست. یعنی :

 

قانون چهل و دوم سیستم آرزوها : اوضاع و شرایط و مشکلاتی را که قادر به حل آنها نبوده اید، رها کنید.  

 

یعنی برای حل مشکلات یا رهایی از شرایطی که نمی تونید از شرش خلاص بشید، تکرار کنید : " من این وضعیت ( یا این افراد )را رها می کنم و هم اکنون آنها را به دست آگاهی الهی می سپرم. اکنون از سرآنها دست بر می دارم و می گذارم تا برای ابد از سر راهم کنار بروند. "

 

نکته مهم :کسانی که دنبال زوج دلخواهشون می گردند، حتما" در کنار ایجاد خلا این جملات رو تکرار کنند تا آدمهای اضافی که وارد زندگیشون می شن و بعد از مدتی کنار می رند، هر چه زودتر کنار برن و موهبت اصلی زندگیشون خودش رو به اونها نشون بده.

 

نکته ی مهم :یادتون باشه همه ی آدمهایی که وارد زندگیتون می شن برای این اومدن که درسی رو به شما بیاموزند. پس آدم بد یا خوب در زندگی شما وجود نداره، بلکه همه آموزگار شما هستند که از طریق کائنات سر راه شما قرار گرفته اند تا شما رو وادار به فهم مطلبی کنند. پس اگه حضور افرادی ناراحتتون می کنه ، در مورد اونها داد و ستد رهایی عاطفی رو انجام بدید. ( که در بالا گفته شد.)و تکرار کنید : " آموزگار من! من آماده ام تا درسی را که می خواهی به من بیاموزی از تو بیاموزم! " باور کنید که با گفتن این جملات، وقتی واقعا" از حب و بغض درونی، نسبت به اونها دست می کشید، اونها یا خودبه خود از سر راهتون کنار می رن و یا تغییر رفتار می دن. امتحان کنید و نتیجه اش رو ببینید! ( بعدها درباره ی این مبحث بیشتر صحبت می کنیم. )

 

تمرین رهایی از شرایط دشوار :

برای رهایی از فقر، بیکاری، بیرون رفتن آدمهای زائد از زندگی و کسب هر توانگری، وقتی احساس می کنید دیگه کاری از شما بر نمی آد، کافیه اون رو به خدا بسپارید. ( یعنی پالایش درونی و بیرونی رو به شیوه ی رها کردن انجام بدید .) و مدام تکرار کنید : " اکنون همه ی این مشکلات رو به دست خدا می سپرم. من قادر به حل هیچ کدام آنها نیستم. " (پس هر مسئله ی حل نشده ای که دارید، از تکاپوی الکی و حرص و جوش خوردن دست بردارید. به محض اینکه اون رو به حال خودش رها کنید و حلش رو به خدا بسپرید، درهای معجزه باز میشه. به این قانون در کارهای ذهنی می گویند " قانون عدم مقاومت" که بعدها بیشتر در موردش می خونیم.)

 

جمله ی سحرآمیز: کاترین پاندر در کتاب قانون توانگری مثالهای زیادی می زنه از کسانی که دردهای جسمانیشون رو دست خدا سپردن و شفا یافتند و همین طور از کسانی که به شدت گرفتاری مالی داشتند و به محض تکرار این جمله که" من قادر به حل اونها نیستم، پس همه چیز رو به خدا می سپرم.زیرا جنگ از آن خداست نه از آن من!" درهای برکت به روشون باز شد. بله! این واقعا" یه جمله ی سحرآمیزه! فقط کافیه آروم باشید، از قانون رهایی و عدم مقاومت پیروی کنین و همه ی بارها رو به خدا بسپرید!

 

خوب! تا اینجا یاد گرفتیم که پالایش درونی از طریق بخشیدن دشمنان و آزاد گذاشتن دوستان و پالایش ذهن از طریق رها کردن ( قانون عدم مقاومت ) چیه. اما همون طور که قبلا" هم گفتم در پالایش درونی ، قسمتی به نام پالایش زندگی هم وجود داره.

 

 

پالایش درونی*****پالایش زندگی از طریق کنار گذاشتن ماندها:

 

 من در پستهای اولم ، در مورد ماند و چیزهایی که باعث ایجاد و دریافت ماند میشه ، بقدر کافی صحبت کرده ام پس اینجا فقط یادآوری می کنم که اگر می خواهید به توانگری برسید و شفا یابید و دعاهایتان مستجاب بشود، باید زندگیتان را از هر جهت پاک و تمیز کنید.

نخست که آدمی اقتدار اندیشه را می آموزد، می پندارد که می تواند از این اقتدار بهره جوید تا دیگران را به کارهای دلخواهش وا دارد!! حتی شاید به ثمراتی گذرا هم برسد اما این ثمرات موقتی هستند، مگر اینکه بر پایه ای درست و الهی و استوار بنا شده باشند. پس فراموش نکنید اگر مدام به کارهایی سرگرمید که می دونید از چشم خدا و انسانهای خوب، ناشایسته، یقین بدونید که تکرار روزانه ی عبارات تاکیدی و طلب موهبت و هدایت و شفا، تماما" براتون بیهوده و بی ثمره!

به قول پاندر، خدا ( قانون الهی) پیشرفت بعدی را متوقف نگه می دارد تا نخست در وضعیت کنونی نظم برقرار شود.حذف عملی دو گانه است. وقتی ماندها رو کنار بگذارید، جای اونها با انرژی مثبت و برکت پر میشه.این یکی از قوانین مهم سیستم آرزوها هم هست، یعنی:

 

قانون چهل و سوم سیستم آرزوها : خطا را از زندگی بیرون برانید تا موهبت الهی جای آن را پر کند.

 

خوب! ما تا اینجا پالایش رو بررسی کردیم. در درس جلسه ی بعد با بقیه ی قوانین توانگری در خدمتتون هستم.

 

خدایا! موهبتهای الهی را جایگزین خطاهای زندگیمان کن! آمین!