جلسه ی قبل از آفرینش توانگری ذهنی حرف زدیم و گفتیم که از سه طربق انجام می شه . اولیش از طریق نوشتن بود که براتون توضیح دادم. دومین  طریق برای آفرینش توانگری ذهنی از طریق تصاویره که تو این جلسه در موردش با هم حرف می زنیم.

 

استفاده از اقتدار تصاویر ، هنر جدیدی نیست. آدمهای غار نشین روی دیوار غارهاشون تصویر خوراکیهایی رو که دوست داشتند را می کشیدند چون باور داشتند با نگاه کردن به این تصاویر، قدرتی نا مرئی این خوراکها رو به صورت شکار یا ماهی یا طیور در اختیارشون قرار می ده!

 بعدها مصریها گورهای خودشون رو نقاشی می کردند و به محض اینکه کودکی زاده می شد، نقاشی گور او هم شروع می شد! روی دیوارهای گور ، تصاویری از همه ی چیزهای خوبی که اون کودک در طول زندگیش می تونست تجربه کند ، را می کشیدند. از پیروزی در جنگها گرفته تا نیکبختی و سرافرازی و ... مصریان بر این اعتقادبودند که این تصاویر سبب می شوند تا این تجربه ها در زندگی کودک زائیده شده در دربار، دوباره متجلی بشود.

دو هزار و چهار صد سال قبل، در دوران عصر طلایی یونان، یونانیان در پیرامون مادران آینده ، تصاویر و مجسمه های زیبا می گذاشتند تا کودکان به دنیا نیامده، از تصاویر ذهنی مادران خود سلامت و زیبائی بستانند. امروزه، دانشمندان برای بار دوم در حال اکتشاف این فن هستند!

خوب! این مقدمه رو گفتم تا مطمئن بشید با یه قدرت جادوئی حسابی روبروئید که ارزش امتحان کردن داره! حالا بریم سر اصل مطلب.

 

_ آفرینش توانگری ذهنی از طریق تصاویر با ایجاد " چرخ اقبال " :

 

" کاترین پاندر " معتقده که باید تصاویر موهبتهائی رو که آرزوشون رو داریم، در یک " چرخ اقبال " بکشیم یا درست کنیم. یعنی چی؟

_ مثلا" پسر کاترین پاندر آرزو داشته تا به کالیفرنیای جنوبی برن و اونجا زندگی کنند اما شرایطش موجود نبوده. اونها مقوای بزرگی رو بر می دارن و عکسهای خودشون رو در میان عکسهائی که از کالیفرنیای جنوبی جمع آوری کرده بودند، می چسبونند. کنار ساحل، در حال بازی گلف، در حال رانندگی در شاهراههای زیبا، و سایر مناظر اونجا.اونها اسم این مقوا رو می گذارند " چرخ اقبال " . اون رو در جائی می گذارند تا هر روز بتونند لحظاتی بهش نگاه کنند و از احساس برآورده شدن این آرزو لذت ببرند!

مدتی بعد، از میان صدها نفر که در نیروی هوائی باید به ماموریتهای مختلف فرستاده می شدند، فقط پسر کاترین پاندر برای ماموریت در کالیفرنیای جنوبی انتخاب و به آنجا فرستاده می شه! و به زودی همه ی چیزهائی که اون توی چرخ اقبال کشیده بوده، واقعی می شه حتی تصویر دختری که اون در کنار خودش به عنوان دوست در یک ماشین شیک آبی رنگ کشیده بوده به حقیقت می پیونده و اون با دختری موبور که صاحب همون ماشین آبی رنگ بوده نامزد می کنه!

 

سوال : با تجسم خلاق و ایجاد چرخه ی اقبال ، چه آرزوهائی رو میشه ساخت؟

جواب : همه ی آرزوها.اگه شغل جدیدی رو آرزو دارید برای اون یه چرخ اقبال درست کنید. اگه در آرزوی یافتن زوج دلخواهتون هستین ، در این مورد یه چرخ اقبال درست کنید. اگه آرزوئی برای فرد دیگه ای دارید ، می تونید برای اون هم چرخ اقبال درست کنید.  برای آرزوی سلامتی برای خودتون یا فردی دیگه هم می شه چرخ اقبال درست کرد. برای حل مشکلات خانوادگی هم می شه چرخ اقبال درست کرد و خلاصه برای هر آرزویی که حق الهی شماست، می شه چرخ اقبال درست کرد. اما فراموش نکنید اگه آرزوی شما در جهت آزار و اذیت دیگران باشه حتی در صورت برآورده شدن کارمای اون به شما بر می گرده!

 

_ نکته ی مهم :کنش ذهن، تصور و تجسم است. اگر آگاهانه آنچه را که می خواهید، به شیوه ای سازنده مجسم نکنید ، ناخودآگاه آنچه را که نمی خواهید به شیوه ای مخرب مجسم می کنید و مدام به مشکلات خود می افزائید. پس حتما" از شیوه ی تصور و تجسم سنجیده ی موهبت دلخواه که بهترین راه برای غلبه بر همه ی مشکلاته، استفاده کنید.

 

_ نکته ی مهم : اگه در تجسم آرزوهاتون،  تنبلید و فقط گاهگاهی اون رو انجام می دید، و همین رو بهانه قرار دادین که اصلا" سراغ این کار نرید، لطفا" خوب گوش کنید! لااقل همون گاه به گاه این کار رو انجام بدین. حتی تجسمات گاه به گاه هم ثمر بخشه، اگر چه نه به سرعت.

 

_ نکته ی مهم : خیلی از افراد وقتی می بینند که تصاویر چرخ اقبال بی درنگ جواب نمی ده و موهبت دلخواهشون رو به وجود نمی آره، دلسرد می شن. برای ایجاد دگرگونیهای وسیعی که اثرات و ثمراتی دوردست دارند،. چون ممکنه تصویر موهبت دلخواه با تجربه های گذشته یا اکنون تفاوت داشته باشه ، معمولا" مدت زمانی طول می کشه تا ذهن نیمه هشیار، این تصاویر رو جذب کنه اما وقتی آنها را جذب کرد، این تصاویر متجلی می شوند.

 

_ نکته ی مهم : اگر با وجود درست کردن چرخ اقبال، تصویر دلخواهتون متجلی نشد، به ذهنتون رجوع کنید! شاید ذهنتون رو از تصاویر موهبتهای مختلف انباشته اید یا برنامه های زیادی رو در برنامه تون گنجانده اید. وقتی آرزوها و تصاویرتان صریح و روشن باشند و چیزهائی رو انتخاب کنید که براتون مهم ترند یا در این لحظه به آنها نیاز دارید، راه تجلی فورا" راه می گشاید.

مثال : " کاترین پاندر " خانمی بازرگان را مثال می زنه که هم به اتومبیل برای کارش نیاز فوری داشت و هم در آرزوی ازدواج مجدد بود. اون در چرخ اقبالش تصویر مردی را چسباند که در حال رانندگی بود اما هیچ اتفاقی پیش نیامد . اون یه چرخ اقبال دیگه درست کرد و فقط تصویر اتومبیلی رو که بهش نیاز فوری داشت، در اون چسبوند.بلافاصله یک آشنای قدیمی به اون تلفن کرد و گفت چون داره اتومبیل جدیدی می خره؛ به اتومبیل قدیمیش نیاز نداره  و می خواد که اون رو ، در اختیار اون خانم قرار بده! در واقع چون اون شغل جدیدش رو تازه شروع کرده بود و هنوز در حال آموزش بود ، فرصت آن را نداشت که کاملا" روی مسله ی ازدواج متمرکز بشه و نا خودآگاه مدام فکرش به ماشین کشیده می شد که برای کارش به اون نیاز داشت و نمی تونست روی خواسته ی ازدواجش ، دقیق و صریح متمرکز بشه.

 

در این مورد قانونی هم در سیستم آرزوها داریم که می گه :

 

قانون چهل و ششم سیستم آرزوها : برای برآورده شدن یک آرزو، باید ذهن شما  از تصاویر مختلف و درهم و برهم مربوط به آرزوهای پراکنده  ، خالی بشود!

 

 

شیوه ی تهیه ی چرخ اقبال :

 

_  یه مقوا یا پوشه بردارید.اون رو به شکل دایره در بیارید. از نقطه ی کانون ( وسط دایره ) اون رو به چهار بخش تقسیم کنید: بخش امور مالی _ بخش امور شغلی _ بخش مربوط به خانواده _ بخش مربوط به تندرستی. بعد در هر بخش ، تصویر ایده آل مربوط به اون موضوع رو بچسبونید و زیر عکس، عبارت تاکیدی دلخواه  مربوط به اون رو بنویسید. این عکس رو می تونید از بین عکسهای خودتون یا مجلات _ با توجه به آرزوتون _ استفاده کنید.

 

_ چرخ اقبال رو اگه در معرض دید دیگران نیست، به دیوار اتاقتون بزنید تا هر وقت می تونید نگاهی به اون بندازید. در غیر این صورت اون رو جائی بگذارید که دیگران نبینند اما شما هر شب بتونید نگاهی به اون بندازید. اگه می تونید هر روز به اون نگاه کنید.در مورد چیزهائی که توی چرخ اقبالتون کشیدید، تمرینات تجسم خلاق رو انجام بدید. هرچه بیشتر به اون نگاه کنید و در باره اون تجسم خلاق کنید، زودتر ثمراتش پدیدار می شه.

 

_ درباره ی تجسم و تصاویرتان با هیچ کس صحبت نکنید. چرخ اقبالتون رو به کسی نشون ندید و نخواهید دیگران را با اصرار بیش از حد، متقاعد کنید که حتما" این کار را انجام بدهند. درباره ی این مسئله با دیگران وارد جر و بحث نشوید. واژه های secret ( مرموز) و sacred ( مقدس ) هم ریشه اند. یعنی آنچه را که مقدس است، به صورت رازی پنهان نگاهبانی کنید. ( در این مورد وقتی با هم علم کلمات یا همون لگزیگرام رو بررسی کردیم، صحبت می کنیم. )

 

در این مورد قانونی هم در سیستم آرزوها داریم که می گه :

 

قانون چهل و هفتم سیستم آرزوها : آرزوئی برآورده می شود که آن را مثل رازی مقدس برای خودتان حفظ کرده باشید!

 

( در جلسات قبلی توضیح داده ام که فقط با مشاور اصلح که استاد معنوی شماست اجازه ی صحبت درباره ی آرزوتون رو دارید و بس! )

 

_اگر ثمراتی بزرگ و زیبا و رنگارنگ می خواهید، از مقواهای بزرگ رنگی استفاده کنید. هر چیزی که حس بهتری به شما می دهد و باور کردن تحقق آرزویتان را برایتان امکان پذیرتر می کند.

 

_ بهتره در ابتدا روی مهمترین خواسته تان تکیه کنید . وقتی به اندازه ی کافی روی تجسم خلاق متمرکز شدید، اون وقت به سراغ خواسته های دیگه برید.

 

_ برای هر خواسته باید از رنگی معین استفاده کنید."دانش کهن رنگها " می گوید که برای تجلی توانگری مالی باید از مقوای سبز یا طلائی استفاده کنید. برای فهم و ادراک معنوی افزون تر باید از مقوای زرد یا سفید استفاده کنید. برای انجام امور فکری، مانند نویسندگی یا موفقیت در امتحانات و ... باید از مقوای آبی استفاده کنید.برای تندرستی و انرژی و زندگی شادابتر باید از مقوای نارنجی یا زرد درخشان استفاده کنید برای عشق و هماهنگی و ازدواج و توفیق در روابط انسانی باید از مقوای صورتی یا قرمز روشن و درخشان استفاده کنید. اهمیت رنگ به خاطر تاثیر آن بر ذهن نیمه هشیار است. تصاویر سیاه و سفید به اندازه ی تصاویر رنگی ، ثمرات دلخواه به وجود نمی آورند. حتی اگر به قوانین کهن رنگها اعتقاد ندارید، از رنگ مورد علاقه تان استفاده کنید یعنی رنگی که از نظر عاطفی جذبتان می کند.

 

_ بر روی مقوای رنگیتان، تصاویر رنگی بچسبانید نه سیاه و سفید.

 

_ بر روی مقوا، تصاویر بسیار و درهم و برهم نچسبانید. تصاویر متعدد و درهم و برهم، سبب آشفتگی ذهن می شود و ثمرات آشفته و درهم و برهمی را به وجود می آورد.

 

_ روی مقوای امور مالیتان عکس پول بچسبانید، نه اشیائی را که می خواهید داشته باشید. اگر نه، چه بسا آن اشیا را به دست بیاورید اما زیر بار قرض بروید! می توانید تصاویر پول را نقاشی کنید یا از مجلات و روزنامه ها ببرید. می توانید از عکس چک استفاده کنید.

 

_ در وسط چرخ اقبالتان یک تصویر نمادین معنوی بچسبانید. این تصویر می تونه تصویر گنبد یه امامزاده، تصویر کعبه، تصویر یک تسبیح، یک دعا یا هر چیزی باشه که به شما این حس رو می ده که خداوند پیگیر خواسته ی شماست تا به اون تحقق ببخشه.این کار به خواسته تان حمایت معنوی می بخشه و راه تجلی تصویر دلخواهتان یا چیزی بهتر از آن را می گشاید.

 

_ نوشتن عبارت تاکیدی دلخواهتان را در زیر چرخ اقبال فراموش نکنید این عبارت مثلا" می تونه این باشه : " به یمن جوهر غنی کائنات، من هم اکنون صاحب ثروت و برکت بیکران _  (یا لباسهای زیبا و مناسب  یا خانه ای دلپذیر و راحت  یا عالیترین و مناسب ترین وسیله ی نقلیه ) _ هستم. "

 

 مثال : نمونه ی یک چرخ اقبال برای سلامتی و شفا :

" کاترین پاندر " در کتاب چشم دل بگشا ، از یک خانم منشی می نویسه که شنید برادرزاده ی کوچک و محبوبش، باید ظرف چند روز آینده تحت عمل جراحی مغز قرار بگیره. اون برای برادرزاده اش یک چرخ اقبال درست کرد تا بتونه از طریق قدرت جادوئی تصاویر، اون رو سالم و کامل ببینه. اون برای تهیه ی چرخ اقبال از یک پوشه استفاده کرد تا بتونه تمام روز اون رو همراه داشته باشه.در داخل پوشه ، اون عکسهای جدید برادر زاده اش رو که در زمان سلامت از اون گرفته شده بود، را چسباند و زیر عکسها نوشت : " از وجودت سلامتی تابناک می تراود. "

در داخل پوشه، بالای عکسها نوشت : " هم اکنون، به طرزی معجزه آسا شفا می یابی! "

سمت راست عکسها نوشت : " ذهن و تن و یکایک امور زندگی تو سالم است! "

در زیر پوشه نوشت : " خدایا! تو را شکر می کنم که برادر زاده ام را صحیح و سالم به من بر می گردانی! "

سمت چپ عکسها نوشت : " روزهائی خوش در انتظار ماست! "

 

اون با درست کردن چرخ اقبال و باور کردن اینکه این چرخ سلامت رو به برادرزاده اش بر می گردونه، احساس اضطراب و نگرانیش رو از دست داد و احساس ژرفی از آرامش پیدا کرد. جالب اینجاست که بدونید برادر زاده ی اون هرگز عمل نشد چون توموری که در مغزش بود، به طرزی معجزه آسا ناپدید شد!

نکته : اگر می خواهید برای کسی که اصلا" اعتقادی به مسائل ذهنی ندارد، چرخه ی اقبال شفا درست کنید، نیازی نیست که مسئله را با او در میان بگذارید. کار خودتان را بکنید. باور نداشتن او از قدرت چرخه ی اقبالتان کم نمی کند.

 

مثال : نمونه ی یک چرخ اقبال برای حل مشکلات خانوادگی :

" کاترین پاندر " مثال دیگه ای می زنه از پدر و مادری که بسیار نگران دخترشون بودند. دختر سوگند خورده بود که به دانشگاه نره چون پسری رو دوست داشت که از دبیرستان بیرونش کرده بودند.اصرار پدر و مادر بی نتیجه بود. مادر برای دختر یک چرخ اقبال درست کرد.اون آرزو داشت دخترش به دانشگاه بره و با یک تحصیل کرده ازدواج کنه. روی چرخ اقبال عکس دختری معقول و منطقی را چسباند که به دانشگاه می رفت و کتاب همراهش بود. حتی زیر عکس نوشت که دخترش با موفقیت دانشکده را به پایان رسونده. اون دقایق زیادی به تجسم دخترش به شکلی که دوست داشت، پرداخت. پس از چند هفته دختر اعلام کرد که یک سال آزمایشی به دانشگاه می رود که ببیند خوشش می آید یا نه. در طول سال اول دانشگاه ، عالم ذهنی دختر اینقدر گسترده شد که علاقه اش را به آن پسر که تحصیلاتی نداشت، از دست داد و از او جدا شد. اون لیسانسش رو گرفت و با پسر دلخواهش که تحصیلات بالایی داشت ازدواج کرد.

 

 

مثال : نمونه ی یک چرخ اقبال برای توانگری مالی :

" کاترین پاندر " از خانمی بازرگان حرف می زنه که برای خودش یک چک ده هزاردلاری درست کرد و اون رو در چرخ اقبالش گذاشت. او هر روز به این چک با اشتیاق نگاه می کردو با خودش تکرار می کرد : "خدا اکنون به هر طریق که خودش صلاح می داند این هزار دلار را به من می دهد تا در نهایت شادمانی برای خودم خرج کنم. من هم آن را به مصارف خردمندانه می رسانم. " چند ماه بعد یکی از بستگان ده هزار و هفتصد دلار برای اون ارث باقی گذاشت. 

 

 

_ مثالی درباره ی ناپلئون بناپارت :

ناپلئون همواره نقشه ای بزرگ با پرچمهای رنگارنگی که نشانه ی فتح کشورهای مورد نظرش بود مقابل خود می گذاشت و ماهها پیش از فتح آنها ، آنها را فتح شده می دید! حتی از فن نوشتن آرزوها و نقشه ها هم سود می جست . مورخین می گویند در یکی از موارد، دو ماه قبل از جنگ، و از فاصله ی هفتصد فرسنگ ، همه ی جزئیات و طول رژه ها و نقطه ی رویارویی  دو سپاه و حمله و حتی اشتباهاتی را که دلش می خواست دشمن انجام بدهد، در نوشته های خود ، نوشته و کشیده بود!

اما ناپلئون در جنگ آخر خود یعنی " واترلو " شکست خورد زیرا از فنی جادوئی و بسیار قدرتمند برای شیوه ای مخرب استفاده می کرد و بالاخره کارمای خود را دریافت کرد! ( این همون قسمت از جادوست که ما به اون می گیم جادوی سیاه. یعنی شما با چرخ اقبال شاید خواسته هاتون رو به دیگران هم تحمیل کنید اما اگر در جهت مخربی باشه بالاخره کارمای بدی در مقابل اون دریافت می کنید! )

 

 

 نکته ی مهم _ توقف تجسم :

خانمی مجرد برای " پاندر " نوشت من مدتهاست تجسم می کنم که ازدواج کرده ام اما هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.او چند بار نامزد کرده بود یا تا پای ازدواج رفته بود، اما به نتیجه نرسیده بود. پاندر به اون پاسخ می ده : که اولا" باید نامزدها و کسانی رو که اون رو نخواسته اند کاملا" ببخشه و از این بار اضافی احساسی خودش رو رها کنه. ثانیا" پاندر متوجه شد اون خانم به جای لذت بردن از تجسم خلاق و چرخ اقبال، مدام در هر تجسم مشغول تقلای ذهنی می شه. تقلای ذهنی که بالاخره چه می شود و ...تقلای ذهنی سبب می شود که آرزوهای انسان به جای جذب، دفع بشود. نیروی ذهن، برای این نیست که به ضرب زور به خواسته مان برسیم.

 

 بنابراین پس از تهیه ی چرخ اقبال و کار روزانه با آن، هر گاه خودتان را سرشار از احساس ایمنی و آرامش یافتید؛ یا علاقه تان را به آن از دست دادید ، آن را رها کنید! این معمولا" نشانه ی آنست که حاضرید دست از سر آرزویتان بردارید تا خود کائنات سرگرم کار بشوند و آن را در زمان درست ، به شما برسانند.

به این زمان می گویند : " زمان تعطیل و مرخصی! "  در این هنگام ، آسوده بیاسائید و آرزوهایتان را فراموش کنید. این زمان ، زمان توکل به خدا و سپردن همه ی بارها به خداست. وقتی در عرصه ی ذهن، کار لازم را به انجام رساندید، می توانید مطمن باشید که زمان و انسانها و موقعیتها دست به دست هم می دهند تا موهبت دلخواهتان در عرصه ی بیرونی هم تجلی پیدا کند. اما هماهنگی جزئیات در دست شما نیست پس بهتر است به خود بگوئید که تنها کار شما، تجسم و آرزوی صمیمانه ی تجلی است نه استدلال و زور و سایر تدابیر.

 

در پایان این درس جادوئی ، سخنی از " دکتر امیل کوئه "که از مشاهیر فرانسه است، براتون دارم.او ن می گه : " قدرت تخیل نیرومند تر از قدرت اراده است.اگر تخیل و اراده با یکدیگر در کشمکش و تضاد باشند، همواره تخیل پیروز می شود!  "

 

خدایا! به قدرت تخیل ما برکت بده تا بهترینها را بیافرینیم! آمین!