روز بیست و چهارم :

نیروی شگفت انگیز قدرشناسی


آیا به این فکر کرده اید که نیرویی داشته باشید تا با استفاده از آن بتوانید به افرادی که دوستشان دارید، کمک کنید؟ پس تمرین امروز بر آن است تا به شما بیاموزد که چگونه از زندگی سود ببرید و به دیگران یاری برسانید!

هنگامی که بخواهید با اشتیاق به دیگران کمک کنید، بی تردید نیرویی ارزشمند دارید ولی اگر این کار را با قدرشناسی همراه کنید، آنگاه به راستی نیرویی فوق تصور خواهیدداشت که به شما یاری میدهد تا به افرادی که دوستشان دارید، کمک کنید.


    انرژی به هر جایی میرود که توجهتان به آن معطوف باشد و بنابراین وقتی شما انرژیِ قدرشناسی را به سوی نیازهای کسی روانه میسازید، این دقیقاً همان جایی است که انرژی میرود. به همین دلیل است که مسیح، پیش از انجام هر معجزه میگفت: سپاسگزارم. قدرشناسی یک انرژیِ غیرقابل رؤیت ولی در عین حال یک منبع واقعی است و هنگامی که با انرژیِ آرزوهای شما درهم بیامیزد، مانند این خواهد بود که نیروی فوق العاده ای داشته باشید. کسانی که انتظار دریافت یک عصای خارق العاده را دارند، بی تردید خواهند دید که خودشان همان عصای خارق العاده هستند! توماس لئونارد (۱۹۵۵-۲۰۰۳)


اگر یکی از اعضای خانواده تان، دوست یا هر فردی که شما به او اهمیت میدهید دچار بیماری شود، به مشکلات مالی گرفتار آید، در تنگنا گیر کند، از برهم خوردن یک رابطه عذاب بکشد، اعتماد به نفس اش را از دست داده باشد، از مشکلات روانی رنج ببرد، یا در زندگی اش احساس خوبی ندارد، میتوانید با استفاده از نیروی نامرئیِ قدرشناسی در موارد سلامتی، پول یا شادیِ آنها به ایشان کمک کنید.


برای آنکه نیروی شگفت انگیز قدرشناسی را برای سلامتیِ کس دیگری به کار بگیرید و تکان دهید، فرض کنید که آن شخص شفا یافته است و اکنون شما برای شنیدن خبر سلامتیِ او، سپاسگزاری میکنید و این مهم را از صمیم قلب جشن گرفته اید. میتوانید فرض کنید که آن شخص خودش با شما تماس گرفته و خبر سلامتی اش را به شما داده است، آنگاه واکنش خود را با دقت بررسی کنید. اگر اکنون و در این حالت شما از شنیدن اینکه آن فرد سلامت خود را بازیافته است، بسیار احساس شکر میکنید، میتوانید تضمین کنید که این احساس شکر به اندازه ی کافی قدرتمند و خالص است.


اگر میخواهید با استفاده از نیروی فوق العاده به کسی که دوستاش دارید درباره ی سرمایه اش یاری بدهید، همین تمرین را تکرار کنید و برای آنکه به ثروتی برسد که در حال حاضر نیاز دارد، فرض کنید که اکنون وضعیت مالی اش بهبود یافته و مشکلات حل شده است و شما در حال گفتن کلمات سپاسگزاری هستید، چراکه تازه این خبر باورنکردنی را دریافت کرده اید.


اگر کسی که شما میشناسیدش، در سختی و مضیقه زندگی میکند، اما نمیدانید که مشکلاتاش چیست و اکنون به چه چیز یا چیزهایی نیازمند است، میتوانید این تمرین را بار دیگر تکرار کنید و نیروی شگرف خود را به کار گیرید و برای شادمانی یا سلامتی یا ثروت و یا شادیِ آنها در کنار یکدیگر بسیار شکرگزار باشید.


امروز، سه نفر را انتخاب کنید که شما به ایشان اهمیت میدهید و آنها هم اکنون دچار مشکلات سلامتی، ثروت، یا شادی یا هر سه مورد هستند. عکسی از هر کدام از این اشخاص را (اگر که از آنها عکسی دارید) بردارید و عکس را در حین اجرای این تمرین برابر خود بگذارید.


فرد اول را گزینش کنید و عکس او را در دست بگیرید و برای یک دقیقه خود را در حالتی فرض کنید که به شما خبر داده میشود که آن فرد به خواسته اش رسیده است. اینکه خود را در حالتی فرض کنید که به شما خبری خوش داده میشود بسیار راحتتر از آن است که تصور کنید فرد بیمار شفا یافته است یا اینکه آدم غمگینی شادیاش را بازیافته یا مشکلات مالیِ فرد نیازمندی حل شده است و اینکه اگر خود را در این تصویرسازی دخیل بدانید باعث میشود که احساس هیجان و قدرشناسیِ بیشتری داشته باشید.


چشمان خود را باز کنید و در حالی که هنوز عکس را در دست دارید، سه بار به آرامی برای سلامتی یا ثروت یا شادی یا هر چیزی که نیاز داشته و اکنون شما تصور میکنید که به آن رسیده است، کلمه ی سپاسگزارم را بر زبان بیاورید و بگویید: سپاسگزارم، سپاسگزارم سپاسگزارم برای: سلامتی، ثروتمندی، یا شادیِ (اسم فرد موردنظر)


وقتی قدرشناسی برای یک نفر را تمام کردید به سراغ فرد بعدی بروید و همین مراحل را برای او هم تکرار کنید تا اینکه تمرین را با فرستادن سلامتی و یا شادمانی یا ثروت برای آنها به پایان برسانید.


شما همچنین میتوانید این تمرین قدرتمند را هنگام عبور از خیابان و یا روبرو شدن با فردی که با مشکلاتی از نظر شادی یا مالی و یا سلامت مواجه است، اجرا کنید. درنظر بگیرید که یک نیروی فوق العاده دارید و در حالی که از صمیم قلب احساس شکر میکنید، نیروی خود را در ذهنتان به کار گیرید و شادی و یا پول و یا ثروت را به سوی آنها هدایت کنید.


استفاده از قدرشناسی برای کمک به فردی دیگر درخصوص سلامتی و شادی و یا ثروت، تنها عمل بزرگی است که میتوانید برای او انجام دهید و یکی دیگر از جنبه های این تمرین آن است که وقتی با شور و هیجان، شادی یا ثروت و سلامت را برای دیگران بخواهید، بازتاب آن شامل خود شما نیز خواهد شد.


تمرین شماره ۲۴

نیروی شگفت انگیز قدرشناسی

۱- موهبتهای خود را بشمارید: لیستی از ده موهبتتان تهیه کنید و بنویسید که چرا احساس میکنید که بابت آنها سپاسگزارید. لیست خود را از نو بخوانید و در پایان هر مورد، سه بار کلمه ی سپاسگزارم را بگویید و تا آنجا که میتوانید برای موهبتهایی که دارید قدرشناس باشید.

۲- سه نفر را انتخاب کنید که برای آنها اهمیت قایل اید و یا اینکه دوست دارید با سلامت و یا پول و یا ثروت بیشتر به یکی از آنها یا هر سه نفرشان کمک کنید.

۳- اگر در دسترس هستند، عکسی از هر سه نفرشان بگیرید و وقتی با نیروی فوق العاده ی خود کار میکنید یک یک عکسها را روبروتان بگذارید.

۴- عکس آنها را یک به یک، بردارید و در دست بگیرید. چشمانتان را ببندید و برای یک دقیقه فرض کنید که سلامتی، ثروت و یا شادیِ آن فرد بازگشته است و اکنون این خبر به شما داده شده است.

۵- چشمان خود را باز کنید و در حالی که عکس آن فرد را در دست دارید، این کلمات را به آرامی بیان کنید: «برای، سلامتی، شادی و یا ثروت (نام طرف) سپاسگزارم، سپاسگزارم، سپاسگزارم.»

۶- وقتی این کار را برای یک نفر انجام داید، به سراغ نفر بعد بروید و دو گام پیشین را برای دو نفر بعدی نیز تکرار کنید تا اینکه تمرین برای هر سه نفر به اتمام برسد.

۷- پیش از آنکه بخوابید، افکارتان را متمرکز کنید و کلمه ی سپاسگزارم را برای بهترین اتفاقی که در روز برای شما رخ داده بر زبان آورید.