ادامه ی درس آفرینش توانگری با شما همراهم . گفتیم که آفرینش توانگری ذهنی از سه طریق انجام میشه. طریق اول ، نوشتن. طریق دوم ، تصاویر( چرخ اقبال). و روش سوم کلام. طریق اول و دوم را که براتون توضیح دادم، حالا می ریم سراغ روش سوم .

 

_آفرینش توانگری ذهنی از طریق کلام :

 

من در پستهای زیادی راجع به جادوی کلام براتون صحبت کردم و این قانون ذهنی که می گه :"هر آنچه به گفتار در آید، به رفتار در می آید." دانشمندان ذهنی،  تخمین زده اند که تکرار عبارت تاکیدی ویژه ی توانگری می تواند هشتاد درصد بر سرعت تجلی ثمرات دلخواه بیفزاید.

"کاترین پاندر " معتقده که" در ازای هر پانزده دقیقه مطالعه ی مطالب و  کتابهای الهام بخش، دست کم باید پنج دقیقه عبارات تاکیدی را تکرار کرد. فقط با مطالعه ی مطالب ذهنی نمی توان به توانگری رسید "

کاترین پاندر در کتاب " قانون توانگری " آدمهای زیادی را که از این طریق، توانستند درهای توانگری را به روی خودشان باز کنند، مثال می زند. او حتی اعتراف می کند که فقط از طریق تکرار عبارت تاکیدی ( که آن را دعای روزانه ی خود می نامد) توانست به شیوه ای عجیب، ناشری معروف بیابد تا دست نوشته هایش درباره ی توانگری را چاپ کند و این آغاز شهرت جهانی و توانگری او شد!

 

قانون تجلی : هر چقدر هم که ظاهر امور مخالف به نظر برسد ، باید شرایط دلخواه را مجسم کنید و از اقتدار و نفوذ کلام غافل نمانید. در جملات تاکیدی حتما" از قانون " تجلی "پیروی کنید. قانون تجلی حکم می کند که هر آنچه را که دوست دارید باشید یا به انجام برسانید، باید بگوئید که پیشاپیش چنان هستید و آن کار را به انجام می رسانید. مثال " نگوئید من آپارتمانی زیبا می خواهم. " بگوئید : خدا را شکر می کنم که اکنون دارای آپارتمانی زیبا هستم. "

 

 

 سیستم آرزوها هم این موضوع رو تائید می کنه و می گه :

 

قانون چهل و هشتم سیستم آرزوها : حتی وقتی ظاهر امور به نظر مخالف می رسد، از قانون تجلی پیروی کنید.( تجسم شرایط دلخواه و استفاده از جملات تاکیدی به گونه ای که انگار الان آنچه را می خواهید ستانده اید)

 

نکته ی مهم _ لااقل روزی پنج دقیقه عبارتهای تاکیدی دلخواهتان را با صدای بلند تکرار کنید.اگر می خواهید توانگری شما به صورتی روشن و قطعی رفتار کند، باید کلامی که برای توانگری بر زبان می آورید، روشن و قطعی باشد.

 

 

_ قدرت جادوئی اسمهای مقدس برای توانگری:

قدما معتقد بودند که آگاهی از واژه های مرموز یا آیه ای مقدس، بسیار نیکوست و به هنگام فشار یا دشواریهای آزمونهای زندگی، به آنها کمک می کند. یکی از نامهائی را که مقتدر می دانستند " یهوه " بود و دیگری عبارت " من هستم" .

"کاترین پاندر " می گوید ما عیسی مسیح را به عنوان شفادهنده می شناسیم، حال آنکه او در معجزات مربوط به توانگری اش، قوانین ذهنی و معنوی توانگری را به کار می بست. " عیسی مسیح همواره از عبارات تاکیدی مثبت استفاده می کرد. بزرگترین چیزها را از خدا می خواست و همه ی آنها را متجلی می کرد، زیرا دعایش سرشار از اقتدار بود. ( مگر دعای ربانی چیزی غیر از عبارات تاکیدی مثبت و مصمم است؟)

 یکی از استادهای خوب من همیشه می گفت "حتی نام کسانی که انسانهای بزرگی بوده اند دارای یک گاست ( انرژی) است و چون انرژی هرگز از بین نمی رود، هنوز انرژی آن ها، در جهان باقیست و به هر کس که از آنها کمک بخواهد، کمک می کند. به همین دلیل است که خیلی از معجزات با توسل به بزرگان دینی انجام میشود. "

 ( من خودم به این موضوع اعتقاد زیادی دارم. زمانی بود که کتابهائی در زمینه های متافیزیک یا نیروهای ماورائی می خواندم اما نمی فهمیدم. به محض اینکه از گاست نویسنده ی کتاب یا استادی که ، آن فن را آموزش می داد، کمک طلبیدم، شبهای متوالی به خوابم  آمد و مباحث را برایم توضیح  داد و موشکافی  کرد! )

" چارلز فیلمور" در کتابش "توانگری" می نویسد : "از نام عیسی مسیح امواجی نیرومند و طیفی قدرتمند بر می خیزد که توانگری می بخشد. نامی که اقتدار زمین و آسمان را در بر دارد و به آسانی می تواند به جوهر کائنات ، شکل ببخشد. نامی که با جوهر نمادهای پدر و مادر یگانه است و چون بر زبان آید، همه ی نیروها را به کار وا می دارد تا ثمرات دلخواه را به بار آورد."

"کاترین پاندر " بر اساس همین اعتقاد به قدرت جادوئی اسمهای مقدس، وقتی نیاز به یک ماشین نویس داشته، این عبارت تاکیدی را تکرار می کند: "عیسی مسیح هم اکنون ماشین نویسی عالی را متجلی می کند تا این کار من را به انجام برساند." و چند ساعت بعد یکی از آشنایان که تایپیست بوده پیش او می آید تا خدمتی برای او انجام بدهد!

 

شما می تونید انواع و اقسام جملات تاکیدی را بسازید یا از کتب مختلف بردارید. من چند تا از آنها را برایتان می نویسم :

_ من به روح جهانی توانگری اعتماد می کنم تا هم اکنون برکت بیکرانش را بر همه ی گوشه های زندگیم بباراند.

 

_ من در جوهر الهی احاطه شده ام و این جوهر الهی هم اکنون در شکلی غنی و مناسب و شایسته به سویم می آید.

 

_ خدایا من به تو و عدالت تو توکل می کنم. می دانم آنچه که متعلق به من است نمی تواند از من باز گرفته بشود.پس آرام و آسوده بر جا می مانم.

 

_ من هم اکنون از درآمدی مدام و قابل توجه و روزافزون برخوردارم.

 

_ از افزایش درآمدم که هم اکنون پیش می آید و به طرزی قابل ملاحظه به من رضایت می بخشد، سپاسگزارم.

 

_ من در ذهن الهی، آرمانی الهی ام و اکنون به سوی مکان راستین و انسانهای راستین و توانگری راستین زندگیم هدایت می شوم.

 

شما در "چهار کتاب " نوشته ی "فلورانس اسکاول شین" می توانید جملات تاکیدی زیادی برای موارد مختلف پیدا کنید.

 

 

ساختن جمله ی تاکیدی با استفاده از قدرت جادوئی اسم مقدسین :جملات تاکیدی زیادی در کتابها نوشته شده اما من پیشنهاد می کنم خودتون اون جمله ی تاکیدی رو که در این زمان بهش نیاز دارید بسازید و از قدرت جادوئی اسم مقدسین " مثل عیسی مسیح، حضرت علی(ع)، امام حسین و یا هر کسی که حس روحانی ای در شما به وجود می آره..." استفاده کنید و بگید : " عیسی مسیح یا امام حسین یا ... اینجاست و اکنون عالیترین چیز را برای من درباره ی( فلان موضوع) فراهم و متجلی می کند. "

یا بگوئید : " اکنون نور پاک و سفید (عیسی مسیح یا حضرت امام رضا یا ....)  همه ی زندگی من را احاطه کرده است و هیچ چیز منفی نمی تواند وارد این حلقه ی نور بشود و تنها نیکی می تواند به من نزدیک بشود. میزان کار و زناشوئی و تندرستی و ... مستقیما" در دست ( نام آن آدم روحانی مقدس را بیاورید) است و در هر گامی که بر می دارم او پیشاپیش می رود و همه ی امور زندگیم را هدایت می کند .  "

 یا بگوئید: " قدرت ( عیسی مسیح یا ...) سرگرم عالیترین کار خود است تا کاملترین ثمرات نیکو را به بار بیاورد."

یا بگوئید: " مسئولیت ( کار یا مشکلی که دارید را عنوان کنید) با ( عیسی مسیح یا  ...) است و خودش نشانم می دهد که چه کنم و راه درست را می گشاید."

 

مثال: " کاترین پاندر " از خودش مثال می زند که می خواسته کلیسائی باز کند و امور ذهنی را در آن آموزش بدهد اما پول نداشته است. او شروع می کند با اسم مقدسین جملات تاکیدی گفتن. یک بار موقع گفتن این جملات، اسم یک نفر آدم که دورادور می شناخته به ذهنش می رسد. " پاندر " به او زنگ می زند و اون آدم میگه مایل است او را ببیند. وقتی به دیدنش می آید به پاندر  می گوید " یک چک هزار دلاری داره که با چند نفر دیگه اون رو جمع کردند و می خوان اون رو در اختیار کسی بگذارن که می خواد کلیسای جدیدی بسازه! "

" پاندر" می گه : " من که از این موضوع اطلاعی نداشتم اما ضمن مراقبه روی جمله ی تاکیدی انگار خداوند به دلم انداخته بود تا با او تماس بگیرم! " و این طوری پول کلیسا جور میشه!

 

_ قدرت توانگری بخش و اقتدار دعای ربانی : پاندر می گه دعای ربانی که در انجیل آمده، از اقتداری عظیم بهرمند است. به شرط آنکه آن را آهسته و سنجیده و کلمه به کلمه بخوانید و به هر کلمه اش بیندیشید تا از نیروی سرشار و تاثیر شگرفش بهره مند بشوید.آنگاه می بینید که همه ی مشکلاتتان حل می شود. تاثیر تکرار روزانه ی " دعای ربانی" شما را به حیرت می اندازد.پس چنین دعا کنید :

 

" ای پدر مقدس ما که در آسمانی

نام تو مقدس باد

ملکوت تو بیاید

اراده ی تو چنان که در آسمان است،

بر زمین نیز کرده شود.

نان کفاف ما را امروز به ما بده.

و قرضهای ما را ببخش

چنان که ما نیز قرضداران خود را می بخشیم

و ما را در آزمایش میاور

بلکه از شریر ما را رهایی ده

زیرا ملکوت و قوت و جلال

تا ابدالاباد از آن توست.

آمین. "

( انجیل متی، 6: 9_13)

 

_ اما چرا دعای ربانی چنین قدرتمند است؟

شاید به این دلیل که شما را به آن آگاهی می کشاند که عیسی مسیح برای انجام معجزه هایش در آن قرار داشت. به آن آگاهی که توانگری را متجلی می کند و قرصهای نان و ماهی را هزار برابر می کند!

 

(من شخصا"، با افتخار،  پیرو دین مقدس اسلام هستم اما معتقدم به تعداد آدمها راه برای رسیدن به خداوند وجود داره! پس به همه ی ادیانی که خدای واحد رو قبول دارند احترام می گذارم و از دعاهای همه شون استفاده می کنم و معتقدم این انرژی در همه ی دعاهای کتب مقدس موجوده. حدیثی هم درباره ی آیات قرآن خوندم که " هر تعداد از آیات قرآن را که برای انجام نیتی بخوانید، برای برآورده شدن آن حاجت، کفایت می کند." به نظرم این هم به خاطر انرژی بالائی است که در این آیات وجود داره. دعاها و آیات قرانی درست مثل جملات تاکیدی می مونند و اثر می کنند.)

 

نکته ی مهم _ عبارت تاکیدی را برای دیگران هم می توانید به کار ببرید. حتی اگر خودشان هم به این موضوع اعتقاد نداشته باشند. ( اگرچه اعتقاد خود آن فرد، اثراتی عمیق تر و سریع تر به بار می آورد)

مثلا" برای دوستتان که بیکار است ، تکرار کنید : " تو شغلی بی نظیر و درآمدی بی همتا داری. تو به شیوه ای بی نظیر خدمتی بی همتا را به انجام می رسانی."

 

همونطور که گفتم جملات تاکیدی بیشماری وجود داره اما بهترین کار اینه که شما خودتون کشف کنید که به چه جمله ی تاکیدی ای واقعا" نیاز دارید. من اینجا به شما شیوه ای رو یاد می دم که در" تجسم خلاق " اون رو جزو کارهای پالایشگر می دونند.

 

_ پالایش و ساخت جملات تاکیدی پالایشگر:

 اصل نهفته در شیوه های پالایش این است که باید مشتاق باشید که هر گونه احساس منفی سرکوب شده را در جسم یا عواطف یا ذهن یا روحتان کاملا" بشناسید و آن را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید آن را رها کنید. بیشتر افراد امیدوارند که با نادیده گرفتن احساسهای منفی، آنها راهشان را می گیرند و می روند! در حالی که اگه درسهای نیمه ی تاریک رو به یاد داشته باشید، حتما" می دونید که این طوری نیست. هرچه بیشتر بکوشید تا آنها را نادیده بگیرید، بیشتر خودشان را در زندگیتان نشان خواهند داد. گوئی همه ی زوایای تاریک وجودتان، عملا" می کوشند که نور آگاهی را به سوی خود بکشانند، تا بتوانند پاک و صیقل یافته بشوند. فرایند صیقل یافتن یا پالایش، فقط با درخشش نور آگاهی به زوایای تاریک ، و با اشتیاق تجربه ی هر چه که در آنجا هست، رخ می دهد. با تجربه ی آن، انرژی مسدود شده و متراکم، برای همیشه رها می شود.

بنابراین اگر در هنگام به کار بردن جملات تاکیدی و مثبت، احساس نا خوشایندی بهتون دست می ده، یا اینکه احساس می کنید هدف یا آرزویتان با مانع روبرو شده، یا مدتهاست که از جملات تاکیدیتون ثمره ی مفیدی به دست نمی آرید، بدونید که اون جمله متعلق به شما نیست! حتما" جملاتی را که به کار می برید رها کنید و به سراغ ساخت جملات تاکیدی پالایشگر برید.

 

تمرین برای ساختن جمله ی تاکیدی پالایشگر:

 

نخست در دفتر مراقبه تان، آرزو یا همان هدفتان را به صورت یک عبارت تاکیدی بنویسید. آنگاه بنویسید : " علت اینکه نمی توانم به هدفم برسم اینست که ..." هنگامی که این دلایل را می نویسید ، به یکایک فکرهائی که از سرتان می گذرد ، هر اندازه هم که احمقانه یا عجیب یا وحشتناک یا بی اهمیت به نظر می رسد، توجه کنید. به خودتان اجازه بدهید هر دلیلی را که به ذهنتان می رسد، در اینجا بنویسید.

مثال :

 

هدف : می خواهم صاحب حرفه ای شگفت آور باشم با ... ریال درآمد ماهانه.

 

 ساخت جمله ی تاکیدی اولیه : طبق قانون تجلی باید اون رو به شکل یک جمله ی مثبت ، به شکلی که انگار تحقق پیدا کرده ، بنویسید. یعنی این جمله می شود جمله ی تاکیدی اولیه ی شما:  

 " اکنون صاحب حرفه ای شگفت و خلاقم. کارم را دوست دارم و درآمد ماهانه ام .... ریال است."

 

سوال : دلیل این که نمی توانم به خواسته ام برسم، چیست؟

 

جواب : هرگز موفق نخواهم شد _ نمی دانم می خواهم چه کار کنم. _ از کجا می توانم چنین شغلی را پیدا کنم؟ _ عالی تر از آنست که بتواند حقیقت پیدا کند. _ لیاقتش را ندارم. _ می ترسم از اینکه این همه پول به دست بیاورم! _ پدرم هرگز چنین پولی به دست نیاورد من هم نمی خواهم با در آوردن این پول، باعث احساس خواری در او بشوم! _ و غیره ...

 

اگه احساس کردین باز هم دلایل دیگه ای وجود داره در یک فرصت دیگه دوباره سراغ این جوابها بیاین و به اونها اضافه کنید. بعد مدتی بنشینید و به دلایل خودتون بنگرید تا ببینید کدامیک از اونها بیشتر شما را تحت تاثیر قرار می دهند و کنارشان علامت بگذارید. آنگاه برای خنثی کردن یکایک آنها، یک جمله ی تاکیدی مناسب با اون دلیل بنویسید. به این جمله ی تاکیدی می گن "جمله ی تاکیدی پالایشگر ".

_ برای دلایلی که در بالا نوشتید، این جملات تاکیدی پالایشگر ساخته می شوند :

من اکنون موفق هستم. من اکنون توانائی به دست آوردن عالی ترین ها را دارم. من اکنون با هدایت الهی، دریافته ام که از کجا باید شروع کنم. و ...

 

اینها جملاتی هستند که شما باید به کار ببرید و به کار بردن جمله ی تاکیدی اولیه، در این زمان نه تنها نمی تونه به شما کمکی بکند، بلکه حتی چیزهای زیادی را که در نیمه ی تاریکتان پنهان کرده اید، به سطح می آورد و مانع تحقق آرزویتان می شود. پس از جملات تاکیدی پالایشگرتان استفاده بکنید.

 

خدایا! تو را شکر می کنم که ضمیر برترم اکنون مرا به سوی بهترینهائی که لایقش هستم، هدایت می کند. آمین