هر روز یک کاری را برای دل خودتان انجام دهید

یک کاری که هیچ ربطی به کارتان، امر نظافت یا خوش آمد دیگران ندارد را هر روز انجام دهید. این کار را فقط برای اینکه دوست دارید آن را انجام دهید،انجام دهید. اگر واقعا نمی دانید به انجام چه کاری علاقه دارید، یک فرد متخصص و باتجربه می تواند به شما در مشخص کردن کارهای مورد علاقه تان کمک کند.

از خانه بیرون بروید

روزی یک تا دو ساعت را بیرون از خانه بگذرانید، در خیابان قدم بگذارید و وقتتان را در کنار آدم های دیگر بگذرانید و راه بروید.

ساکت باشید

روزی بیست دقیقه را در سکوت کامل بگذرانید. فقط به نفس کشیدنتان دقت کنید، اینکه هوا چطور از بینیتان وارد شش ها می شود و چگونه خارج می شود. نفس هایتان را عمیق بکشید.

لب هایتان را باز نکنید

هنگام مطالعه بلند خوانی نکنید، این کار انرژی و تمرکز شما را می گیرد و این امکان وجود دارد که فرد کناری شما را اگر در کتابخانه هستید را اذیت کند. همچنین با خودکار یا نوک انگشت خط ها را دنبال نکنید، این کار همان تاثیر را دارد.

قبل از اینکه بخوابید کمی مطالعه کنید

وقتی قبل از خواب راجع به موضوعی فکر می کنید یا مطلبی می خوانید، مغز شما در خواب این موضوعات را تحلیل و دسته بندی می کند. این کار به شما کمک می کند خواب راحت تری داشته باشید و زودتر به خواب بروید.

درست ترین واژه را پیدا کنید

همیشه لغات ساده و زود فهم باعث می شود شنونده شما احساس خستگی نکند. همیشه با خود فکر کنید که آیا واژه ی هم معنی و بهتری هم هست؟که هست!

پوشه ای برای ایده هایتان داشته باشید

ایده هایی که فورا به ذهنتان می آیند مثل ساخت یک آب پاش بهتر یا یک خودکار سخنگو را در دفترچه ای یادداشت کنید و هر از گاهی روی آنها فکر کنید.

بدانید چیزها چگونه کار می کنند

بدانید ماشین چگونه حرکت می کند، قیچی چگونه می برد، عینک چگونه باعث می شود ما بهتر ببینیم و .....این کار کم کم از شما یک دانشمند می سازد.

خیابان های جدیدی را کشف کنید

همیشه از یک مسیر تکراری نروید، از خیابان ها و کوچه هایی که تاکنون از آنها رد نشده اید، بروید. این کار روح شما را تازه می سازد.

به همه چیز طوری نگاه کنید که انگار اولین بار است آن را می بینید

این کار به شما کمک می کند تا در حال زندگی کنید. وقتی به کوچه ی خود نگاه می کنید، به جزئیات آن دقت کنید و آنها را کشف کنید.

هر بار یک کشو را درست کنید

اگر اتاق یا منزلتان بی نظم و آشفته ترین محیطی است که با آن سر و کار دارید، یکباره تصمیم نگیرید آن را تمییز کنید، کم کم و ناحیه ناحیه آن را مرتب کنید زیرا از خستگی و ناامیدی شما جلوگیری می کند.

لباس را شب قبل آماده کنید

آماده کردن لباس هایی که می خواهید فردا صبح آن ها را بپوشید کمک خوبی برای صرفه جویی در وقت بیداریست و می توانید زمان بیشتری را در خواب شیرین صبح بگذرانید.

مقاله را نگه دارید نه کل مجله را

وقتی مقاله جالبی را در مجله ای می خوانید که می خواهید بعدا دوباره آن را بخوانید، می توانید همان مقاله را کنده و در پوشه ای قرار داده و مابقی مجله را در صورتی که به آن نیازی ندارید دور بریزید.

دارو هایتان را بررسی کنید

هر از چندگاهی دارو هایی که تاریخ مصرفشان گذشته را دور بریزید چون ممکن است از آنها استفاده شود و آثار زیانباری را به همراه آورد.

صبح ها بنزین بزنید

صبح ها چون دمای هوا پایین است، بنزین کمتری از مخرن پمپ بنزین بخار شده و شما بنزین خالصتری می زنید.

کتاب هایتان را اهدا کنید

کتاب هایی را که دیگر قصد خواندنشان را ندارید به کتابخانه اهدا کنید، این کار هم یک کار اخلاقی است و هم به خلوتی خانه شما کمک می کند.

پیشنهاد کمک بدهید

وقتی یک مرد جوان و قوی را می بینید که به سختی چیز هایی را حمل می کند، به او پیشنهاد کمک بدهید، احساس بهتری پیدا می کنید. حالا اگر یک پیرزن ناتوان باشد که چه بهتر.هیچ خجالت و دودل نباشید.با اطمینان و یقین به کمک او بشتابید.

تجربه کنید

تا زمانی که یک کاری به خودتان یا به فرد دیگری آسیب نمی رساند آن کار را انجام دهید، آدم فقط یک بار زندگی می کند.

پاهای تییز داشته باشید

هر روز پاهای خود را با آب سرد بشویید، پزشکان می گویند پا، قلب دوم آدم است.

با بچه ها بازی کنید

دنیای بچه ها دنیای است پر از صداقت، آنها همیشه خودشان هستند. وقتی با آنها بازی می کنید سعی کنید خودتان باشید.

همیشه یک مجله را نخوانید

اگر دو سال است که یک مجله را می خوانید، یک بار هم سراغ مجله های رقیب مجله مورد علاقه ی خود بروید.

به شادمانی، سعادت و خوشبختی فکر کنید

مثبت اندیشی، تاثیر زیادی بر زندگی روزمره ما دارد. در این صورت، تجربیات مثبت را به سوی خود جذب خواهید کرد، احساس تان مثبت تر خواهد شد و حال بهتری پیدا می کنید. هیچ رویداد خوشایندی، از افکار منفی حاصل نمی شود. از نو آغاز کنید. باور کنید هر چیزی ممکن است.

مسئول باشید

مسئول اعمال و رفتار خود باشید. اکثر ما تمایل داریم به خود نگاه نکنیم، بلکه همیشه به عیب و نقص های دیگران توجه کنیم. شما باید مسئول اعمال و رفتار خود باشید، نه مسئول رفتار دیگران، هر شب، زمانی که به بستر می روید، از خود سوال کنید: "آیا امروز مشکلی درخصوص اعمال و رفتارم وجود داشت که من بخواهم فردا آن را تغییر دهم؟" هر چیزی با اطلاع و آگاهی آغاز می شود. هر قدر بیشتر نسبت به زندگی خود مسئول باشید، به همان اندازه نیز قادر به تغییر خواهید بود. داشتن حس مسئولیت و تعهد، همان آزادی و قدرت اختیار است.

با خود در صلح و آشتی باشید

خود را دوست داشته باشید. اگر خود را دوست نداشته باشید، چگونه دیگران می توانند شما را دوست داشته باشند؟ اگر عادات منفی ای دارید و می خواهید آن ها را تغییر دهید، در این صورت، نیروی لازم را در خود بیابید و تغییر را در عادات منفی خود، ایجاد کنید. نیت و آگاهی یافتن، اولین گام در این راه هستند. هیچ کس کامل و بی عیب نیست. احترام گذاشتن به خود را آغاز کنید، در این صورت، یک تغییر اساسی را احساس خواهید کرد. هرچه بیشتر خود را دوست داشته باشید و باور کنید و بپذیرید، به همان نسبت نیز کمتر در مورد دیگران قضاوت خواهید کرد. همه ما مرتکب خطا و اشتباه می شویم. سعی کنید خود را ببخشید، دوست داشته باشید و درک کنید.

خود و دیگران را ببخشید

بخشیدن خود و دیگران، می تواند به عنوان سم زدایی اصلی و نهایی ذهن، جسم و روح تلقی شود. بخشش، شما را از احساسات و هیجانات منفی و مخرب رها کرده و از وابستگی های جراحت بار آزاد می کند. بخشش شما را از احساس گناه و شرمساری که مانع از شادکامی و موفقیت می شود، می رهاند. شما با بخشیدن فرد دیگری، خود را نیز می بخشید. بخشش، دلپذیرترین هدیه ای است که می توانید به خود و دیگران بدهید. بسیاری از افراد برای سال ها، با افراد محبوب خود، صحبت نمی کنند، چون نمی توانند دیگران را ببخشند. شما بگویید بازنده واقعی چه کسی است؟

جسم خود را تقویت کنید و به آن انرژی دهید

اغلب چنین بهانه هایی شنیده می شود: «من وقت کافی برای خوب غذا خوردن و یا ورزش کردن ندارم»، «من وقت کافی برای غذا پختن ندارم». ما ارزش و اهمیت سلامتی را به طور کامل درک نمی کنیم، مگر وقتی که بسیار دیر شده باشد و بیماری، زندگی مان را تهدید کند. وقتی سالم غذا بخوریم، با نیرو و انرژی بیشتری از خواب بیدار خواهیم شد و احساس سرزندگی بیشتری می کنیم، انگار بر تمام جهان، مسلط شده ایم. جسم تان ارزشمندترین هدیه شماست.

بسیاری از افراد که دارای اضافه وزن هستند، می گویند که وقت برای ورزش کردن ندارند. رفتن به باشگاه ورزشی، تنها راه ورزش کردن نیست. شیوه های زیادی وجود دارد که می توانید در زمان تماشای تلویزیون، کارکردن و مسافرت به کار برید. درمورد ورزش کردن، هیچ بهانه ای وجود ندارد. اطمینان حاصل کنید که خواب تان به اندازه کافی است، اگر خسته باشید، حال و احساس خوبی نخواهید داشت.

در لحظه زندگی کنید

اکثر اوقات، افکار ما یا در گذشته سیر می کند، یا در آینده. فکر کردن به گذشته، معمولا با احساس تاسف، پشیمانی، شرمساری و ناامیدی همراه است؛ و فکر کردن به آینده، با احساس اضطراب، نگرانی، استرس و فشار روحی. سعی کنید خود را به لحظه و زمان حال بیاورید و لذت ببرید. به موارد آشکار و نمایان زندگی اعتماد کنید و تسلیم آن ها شوید. ضرب المثل مشهوری است که می گوید تمام رویدادهای رخ داده در دیروز، مربوط به گذشته است، فردا یک راز است، امروز یک هدیه است.

کمتر تلویزیون نگاه کنید

در حالیکه اکثر مردم تماشای تلویزیون را تنها موجب تضعیف بینایی خود می دانند، باید گفت که براساس تحقیقات کارشناسان دانشگاه کوئینزلند، به ازای هر ساعت تماشای تلویزیون، ۲۲ دقیقه از طول عمر انسان کم می شود. همچنین؛ بررسی ها نشان می دهد، تماشای تلویزیون خطر ابتلا به الزایمر را بطور محسوسی افزایش می دهد.

از هدفون وهندزفری کمتر استفاده کنید

کاهش شنوایی، یکی از نشانه های کهولت سن محسوب می شود، اما استفاده از هدفون و هندزفری برای گوش دادن به موزیک، می تواند روند سنگینی گوش را تسریع کند. موسیقی با صدای بلند آثار مخرب آنها را تشدید می کند. علاوه بر این باعث جمع شدن باکتری روی پرده گوش می شود.