قانون 22 _ ریختن حصارها و باز کردن در مخفی شهر توفیق، با ایجاد حالتی خوشایند یا یک لبخند یا کلامی مناسب.


 در کتاب مقدس، (صحیفه ی یوشع: 20:6) آمده : " آنگاه قوم صدا زدند و کرناها را نواختند و چون قوم آواز کرنا را شنیدند و قوم به آواز بلند صدا زدند شهر به زمین افتاد و قوم یعنی هر کس پیش روی خود به شهر بر آمد و شهر را گرفتند. "

 در کتاب مقدس حکایت اعجاب انگیز به زمین افتادن حصار شهر اریحا را می خوانیم. البته همه ی داستانهای کتاب مقدس تفسیری مابعدالطبیعه دارند. شهر اریحا شهری بوده پر از گنج های عظیم و دور تا دور اون حصاری بوده که نمی گذاشته کسی وارد اون شهر بشه و به گنجها دست پیدا کنه. وقتی قوم به آواز بلند صدا زدند، حصار شهر اریحا فرو ریخت.آواز بلند یعنی " تاکید بر عبارت حاوی حقیقت "


شهر اریحا سمبل "توفیق" است. توفیقی که هر انسانی آن را می خواهد. هر چند که انگار این توفیق در پس در  یا  دیواری پنهان شده است. ( حصارهای شهر اریحا ) تقریبا" همه ی ما بین خودمان با توفیقی که آرزوی اون رو داریم، حصاری بنا کردیم. اغلب این حصار ، حصار نفرته. نفرت از کسی یا از اوضاع و شرایطی ، راه خیر و خوشی رو سد می کنه.اگه در چیزی شکست خورده باشیم و به آرزویی نرسیده باشیم و این باعث بشه که به موفقیت آدم های دیگه نفرت بورزیم، راه موفقیت خودمون رو سد می کنیم.


 


نکته ی اول _پس اولین کاری که باید بکنیم تا حصارهایی که مانع رسیدن ما به شهر توفیقه، فرو بریزه، اینه که رشک و نفرتی رو که از موفقیت دیگران داریم با " بیان عبارت حاوی حقیقت " از بین ببریم.


"اسکاول شین" برای از بین بردن رشک و نفرت تکرار این عبارت رو توصیه می کنه:


اکنون خدا نه تنها آنچه را برای دیگران کرده ، بلکه بیش از آن را نیز برای من انجام می دهد.


 


نکته ی دوم _معمولا" ایجاد حالتی خوشایند یا یک لبخند، در مخفی توفیق را می گشاید. لبخند زدن و ایجاد حالت خوشایند یعنی دلسرد نشدن از بر آورده شدن آرزو ها ، یعنی با شاد بودن و ایجاد حالات خوشایند نشون بدیم ( گودال بکنیم ) که مطمئنیم  آرزومون در حال برآورده شدنه.


 زندگی در گذشته و ناله و مویه از بداقبالیها ، پیرامون اریحایمان حصاری بلند می کشه.


 


نکته ی سوم _ "تنها آن چیزی را به خود جذب می کنیم که بی نهایت به آن می اندیشیم."


 اگه مدام به برآورده نشدن آرزومون فکر کنیم مانع برآورده شدن اون می شیم. پس اگه مدام درباره ی این که آرزومون برآورده نمیشه صحبت کنیم، این خود ما هستیم که بین خودمون و آرزومون حصار های اریحا رو کشیدیم و مانع رسیدنمون به اون آرزو می شیم.


 


نکته ی چهارم _توی داستان " علی بابا و چهل دزد بغداد " که از قصه های هزار و یکشبه ، می خونیم که علی بابا صاحب مخفی گاهیه مرموز و پنهان در پس کوه ها و صخره ها که فقط با کلمه ی رمز " باز شو سی زم! " میشه داخل اون شد. این همون به کار بردن کلامیه که حصار ها ی بین ما و بر آورده شدن آرزوهامون رو فرو می ریزه.


کلامی که بارقه ای از تحقق آرزو در آن باشد ، امور را دگرگون می کنه. زیرا واژه ها و اندیشه ها مثل نوعی رادیو اکتیویته هستند. شور و شوق نسبت به هر کاری که انجام می دهیم در مخفی توفیق را باز می کند. اگه آرزویی دارید که بهش نمی رسید و فکر می کنید مدام در ایجاد اون تاخیر به وجود می آد ، از تکرار این کلام برای ریخته شدن حصار های شهر اریحای آرزوتون استفاه کنید "


 


اکنون حصار های تنگدستی و تاخیر فرو می ریزند و در پرتو لطف الهی به ارض موعود خود وارد می شوم.


 


قانون 23 – باور کنیم که در برآورده کردن آرزوی ما، خدا هرگز شکست نمی خورد.


 


خیلی وقتها ما از زبون مردم می شنویم که می گند " " باید منتظر بدتر از این ها هم باشم. " یا " آرزوهام که انجام نمیشه ، هیچ! هی بد بیاری هم می آرم و اوضاعم بد تر و بد تر هم میشه. " یا " من بیچاره کجا و رسیدن به این آرزوها کجا؟ " یا " واقعا" ممکنه خدا این آرزو رو برآورده کنه؟ آخه چه طوری ممکنه؟ "و امثال این جملات.


قبلا" گفته بودم که " فقط آنچه که انتظارش را داریم، تحقق می یابد. در انجیل ( متی : 9 :29 ) آمده :"بر وفق ایمانتان به شما بشود ."


 


من قبلا" توضیح دادم که جادوی کلام چیه و همین طور هم توضیح دادم که چه طوری برای انجام شدن یک آرزو باید گودال بکنیم و بعد چه طوری بارها رو به خدا بسپریم. چون این که ما منتظر دریافت چی باشیم ، تعیین می کنه که چی رو به دست بیاریم .


 بی درنگ چنان رفتار کنین که انگار منتظر خیر و صلاح و شادمانی و فراوانی ای هستین که خداوند برای شما می خواهد. شروع کنید به کندن گودال ها. بهترین ها رو از خدا بخواهید اما برای خدا تعیین تکلیف نکنید یعنی نگید از کدام راه می خواهید به آرزوتون برسید. ( راه رو خدا تعیین می کنه. پس با تعیین راه، راههای غیر منتظره ی برآورده شدن آرزو ها رو به روی خودتون نبندین. )


 


فراموش نکنیم که :


1 _خدا اینقدر قدرتمند هست که تدابیر حیرت انگیز بیافرینه.


2_اون هیچ وقت در برآورده کردن آرزوهای ما کم نمی آره و شکست نمی خوره.


3_ اون برای ما بهترین ها رو می خواد.


 


اگه معتقد و منتظر باشیم تا خدا برای ما بهترین ها رو به وجود بیاره حتما" همین طور می شه. در کتاب مقدس سه هزار وعده وجود داره.بیاین از همین حالا در انتظار تحقق این وعده ها و تحقق این برکت ها باشیم.به همه ی موهبت هایی که آرزوشون رو دارید، فکر کنید. حتی اگه دوردست به نظر می آن. و منتظر باشین تا در پرتو لطف الهی ، به گونه ای غیر منتظره به سراغتون بیان چون خدا معجزات خودش رو از راههای عجیب به انجام می رسونه.


 هر وقت در این مورد دچار شک شدین تکرار کنین که " خدا هرگز دیر نمی کند. خدا هرگز شکست نمی خورد. خدا برای من بهترین ها را می خواهد. "


 


تمرین _این رو روی یه ورق کاغذ بنویسین و بگذاریدش توی کیفتون یا یه جایی که مدام چشمتون بهش بخوره. در حالت عادی و آلفای قبل خواب زیاد تکرارش کنید.


وقتی چشم امیدم به خدا باشد، هیچ چیز اینقدر عجیب نیست که راست نباشد!


                                                   هیچ چیز این قدر عجیب نیست که پیش نیاید!


                                                   هیچ چیز این قدر عجیب نیست که دیر نپاید!


 


خدایا! من در انتظار  خیر و صلاح های غیر منتظره ام که هم اکنون از جانب تو برای من از راه های عالی انجام خواهد شد. آمین!